V posledních letech se v aukcích
objevují artefakty přisuzované Bohuslavu Schnirchovi.
Vzhledem k tomu, že si Schnirch vedl umělecký deník, kde zaznamenával každý den
na čem pracoval,
můžeme se domnívat, že některé z prodávaných položek jsou s vysokou
pravděpodobností padělky či falsifikáty
nebo jsou Schnirchovi připisovány neprávem.
https://www.czechantik.cz/starozitnost/bohuslav-schnirch-divka-s-motylem/
http://www.czechantiques.cz/?q=node/2063
https://obrazypartner.cz/items/bohuslav-schnirch---divka-s-motylem-1633
Evidentní padělek, Schnirch pokud
zobrazoval nahé ženské tělo, bylo to vždy v souvislosti a antickou mytologií.
Niky netvořil ve stylu secese.
Pokud používal své iniciály, nikdy na žádné soše ani na žádné písemnosti
nepoužil iniciály B. Sch.
Všechny jeho modely odléval do bronzu Franta Anýž, se kterým byli příbuzní, ani
on by pro svého příbuzného nikdy nepoužil tyto iniciály,
nepoužíval také metodu gravírování textu na sokl modelů.
Typografie písma je pravděpodobně až z pozdější doby.
V době, kdy je údajně tato soška datována, se Schnirch intenzivně zabýval
zakázkou pro Městskou pojišťovnu a začínal přípravy na dokončení trig pro
Národní divadlo.
Vedl si poměrně podrobný autorský deník a ani v něm není o tomto modelu zmínka.
Pro Schnircha by bylo naprosto vyloučené, aby zhotovil model, který by se byť
jen vzdáleně podobal Myslbekově stylu, jeho modely měly vždy promyšlený obsah.
Ztvárnění těla odporuje estetickým kategoriím, které Schnirch vyznával.
https://www.obrazyvaukci.cz/polozka/bohuslav-schnirch_devce-s-copy-84416
Bohuslav Schnirch nikdy netvořil modely samoúčelně nahých dívek.
Ženské modely v jeho pojetí vycházely z antické mytologie.
-x-
-x-
-x-
http://www.artnet.com/artists/bohuslav-schnirch/svat%C3%BD-ji%C5%99%C3%AD-FTFD-xVF82T_ZUsqpNfX6A2
Svatý Jiří
-x-
Svatý Jiří
-x-
https://www.invaluable.com/auction-lot/bohuslav-schnirch-czech-208-c-dee421b9ce
-x-
Na stránkách prodejce se uvádí:
Bohuslav Schnirch vytvořil několik modelů orla a ty máme zdokumentované.
Tento sup mezi nimi není.
Bohuslav Schnirch nikdy netvořil v podobném stylu, pro sochařskou konstrukci
křídel používal systém řady goniometrických funkcí,
což není tento případ.
Sochař Bohuslav Schnirch podle záznamů, které máme, nikdy nevytvořil dílo s
názvem Memento Mori,
které svým středověkým obsahem neodpovídá jeho neorenesančnímu ani
pozdějšímu přístupu k sochařství ve stylu symbolismu.
Secesního období se nedožil.