Jaroslav Bouček * 16.1.1951 † ?

Rodiče: Dr. Ing. Prof. Jaroslav Bouček * 8.3.1903 (1883) † 2.7.1985

Zdeňka Boučková * 7.8.1923 † ?

Sourozenci: Vladimír Bouček * 26.11.1948 † ?

Jaroslav Bouček * 16.1.1951 † ? producent

Zdeněk Bouček * 1.5.1953 † ?

Manželka: Katarína Boučková * ? † ?
Děti:  

 

Brněnský rodák Jaroslav Bouček, filmový a televizní producent, se narodil v roce 1951. Jako asistent vedoucího produkce zahájil svou činnost u filmu v roce 1970 na filmu Lišáci, Myšáci a Šibeničák. V roce 1974 absolvoval na pražské FAMU, řízení a organizace filmové a televizní výroby. V letech 1974 až 1992 pracoval ve Filmovém studiu Barrandov nejdříve jako zástupce vedoucího produkce, posléze jako vedoucí produkce.

Podílel se na mnoha filmech mimo jiné: Postřižiny; Slavnosti sněženek; Kopytem sem, kopytem tam; vrať se do hrobu, nebo televizních seriálech: Návštěvníci; Chobotnice z druhého patra, Cirkus Humberto a dal. Po privatizaci filmových studií pracoval nejdříve jako produkční ředitel společnosti AB Barrandov a poté jako šéf jednoho z producentských center.

Od roku 1994 si založil vlastní produkční firmu a produkoval filmy: Amerika /1994/; Cesta peklem /1995/; Je třeba zabít Sekala; Anděl exit /2000/; Babí léto /2001/aj. Jako producent stál při zrodu televizních seriálů Život na zámku /1995,1997 a 1999/ a Šípková Růženka /2001/.

Je členem České filmové a televizní akademie a Evropské filmové akademie. Za film Je třeba zabít Sekala získal Českého lva za nejlepší film roku .

 

Významný producent, člen Evropské filmové akademie, Asociace producentů v audiovizi a prezídia České filmové a televizní akademie.

Vystudoval na FAMU obor producent, studium zakončil v roce 1974. Už v roce 1970 však působí jako asistent vedoucího produkce ve Filmovém studiu Barrandov při natáčení filmu LIŠÁCI, MYŠÁCI A ŠIBENIČÁK. Posléze v FSB pracuje jako zástupce vedoucího produkce a od roku 1986 jako výkonný producent. Podílí se na vzniku více než dvou desítek filmů a seriálů, podle vlastních slov produkuje zejména snímky, které nikdo nechce kvůli jejich pracnosti dělat, což zpětně považuje za výbornou přípravu na svou pozdější činnost nezávislého producenta. Pracuje především s režiséry Jindřichem Polákem (trikové filmy a seriály pro děti o panu Tau, o Lucii, postrachu ulice i o chobotnicích z druhého patra, seriál NÁVŠTĚVNÍCI), Jiřím Menzelem (BÁJEČNÍ MUŽI SE KLIKOU, POSTŘIŽINY, SLAVNOSTI SNĚŽENEK) a Věrou Chytilovou (KOPYTEM SEM, KOPYTEM TAM). Těsně před listopadem 1989 začíná jako producent spolupracovat na filmech režisérů vycházejících z okruhu divadla Sklep: VRAŤ SE DO HROBU! Milana Šteindlera, PĚJME PÍSEŇ DOHOLA Ondřeje Trojana, KOUŘ Tomáše Vorla.

Na posledním ze jmenovaných filmů se podílí jako asistent produkce další ze „Sklepáků“, Václav Marhoul, s nímž připravuje J. Bouček po revoluci 1989 kontroverzní privatizaci Filmového studia Barrandov. Studio tehdy stojí na pokraji bankrotu, protože stále pokračuje v natáčení filmů, které byly připraveny ještě za socialistického režimu, přestože je v té době zrušena státní podpora kinematografie. V. Marhoul a J. Bouček (tehdy produkční ředitel FSB) přistupují k drastickým opatřením: na 1500 zaměstnanců dostane výpověď (jsou posléze najímáni pouze smluvně na konkrétní projekty), produkce filmů je snížena ze čtyřiadvaceti na šest ročně, ateliéry se zaměřují na pronajímání svých kapacit soukromým, především zahraničním, produkcím. Když je v roce 1993 V. Marhoul po sporech s akcionáři sesazen z čela společnosti, která v té době už nese název AB Barrandov, pomůže mu J.Bouček k návratu – jako prostředník pro něj skoupí 75% akcií ABB.

V 90. letech zakládá J. Bouček několik společností zaměřených na audiovizuální tvorbu. Nejprve v roce 1993 vzniká SIMPLY CINEMA, jejíž jednatelkou je v současnosti Eliška Kaplicky Fuchsová. Společnost produkuje filmy o filmu zejména pro společnost Buc-film (např. FILM O FILMU BABÍ LÉTO), televizní upoutávky, reklamní spoty, dokumenty: Jordi Niubo - NOVÝ ČESKÝ DESIGN, NAPLNO, LUXUS, Filipa Remunda - „.A.B.C.D.T.O.P.O.L.“, Jakub Wagner – PROFIL (portrét architekta Jana Kaplického), Olga Špátová - OKO NAD PRAHOU,... V roce 1994 zakládá J. Bouček spolu se scenáristou Janem Míkou a režisérem Jaroslavem Hanušem společnost Bull- film, která vyrábí pro Českou televizi několik seriálů – ŽIVOT NA ZÁMKU, ŠÍPKOVÁ RŮŽENKA, NÁMĚSTÍČKO, NÁVES, PŘÍKOPY. Od roku 2002 je jejím jednatelem Kryštof Šafer a společnicí Ester Miluničová. Stěžejní společností J. Boučka je však společnost Buc-Film, která vzniká taktéž v roce 1994 a produkuje především celovečerní hrané filmy. Pod její hlavičkou vznikají pozoruhodné snímky režiséra Vladimíra Michálka (AMERIKA, JE TŘEBA ZABÍT SEKALA, ANDĚL EXIT, BABÍ LÉTO) – za snímek JE TŘEBA ZABÍT SEKALA získává J. Bouček Českého lva za nejlepší film. Buc-film spolupracuje také s režiséry Martinem Hollým (snímek CESTA PEKLEM, seriál NA LAVICI OBŽALOVANÝCH JUSTICE), Jiřím Vejdělkem (film VÁCLAV) a Karlem Smyczkem (seriál POSTE RESTANTE). V roce 2009 je J. Bouček osloven k produkování režijního debutu Václava Havla ODCHÁZENÍ. Jeho zatím posledním počinem je produkce snímku režiséra Jiřího Stracha VRÁSKY Z LÁSKY.

Kromě producentské činnosti se J. Bouček věnuje také koním. Nejdříve jako sázkař (za studií na FAMU se sázkami dobře živí) a od roku 1993 především jako majitel stáje Buc-Film, která v roce 2010 čítala 19 koní. Je jediným vlastníkem koní v České republice, který získal nejcennější trofej rovinových i překážkových dostihů. Jeho snem je produkovat film o dostihových koních - nejraději podle scénáře textaře Michala Horáčka, s nímž se od mládí přátelí.

J. Bouček je synem jednoho ze zakladatelů FAMU, prof. Jaroslava Boučka. Jeho nevlastními dětmi, které vyženil sňatkem s Katarínou Boučkovou, jsou producent Kryštof Šafer, architektka Ester Miluničová a producentka Eliška Kaplicky Fuchsová.

 

 

BouckoviHVJZ.jpg (65588 bytes)

Hanna a její vnuci Vladimír, Jaroslav a Zdeněk Boučkovi, synové Jaroslava

 

Hlavní stránka